Згадавши своє професійне минуле, почну з колись для мене традиційного вступу: “за інформацією компетентних джерел, окремі посадові особи органів державної влади шляхом маніпулювання з процедурою проведення тендерів здійснюють комплекс заходів, направлених на можливе привласнення бюджетних коштів”
Ну це так, легкий рецидив ностальгії з елементом самоіронії. А якщо брати конкретику, то натрапив я на цікаву інформацію, яка на фоні колапсуючої економіки України та війни на сході вражає своєю безвідповідальністю та марнотратством.
При чому саме це замовлення ну ніяким чином не вплине на ефективність державної організації, а тим більше на його прозорість і демократичність.
Зокрема, доблесна Генеральна прокуратура України саме цієї зими вирішила вкласти бюджетні кошти на, ви будете довго сміятися, підтримку та розширення свого веб-порталу. Сума, насправді не досить велика для такої поважної організації, тому 2 млн. 100 тис. грн. в рік вирішено було презентувати такій собі конторкі, яка спеціалізуєтся на інформаційних технологіях - ПРАТ “Finport Technologies Inc.”
Ну це так, легкий рецидив ностальгії з елементом самоіронії. А якщо брати конкретику, то натрапив я на цікаву інформацію, яка на фоні колапсуючої економіки України та війни на сході вражає своєю безвідповідальністю та марнотратством.
При чому саме це замовлення ну ніяким чином не вплине на ефективність державної організації, а тим більше на його прозорість і демократичність.
Зокрема, доблесна Генеральна прокуратура України саме цієї зими вирішила вкласти бюджетні кошти на, ви будете довго сміятися, підтримку та розширення свого веб-порталу. Сума, насправді не досить велика для такої поважної організації, тому 2 млн. 100 тис. грн. в рік вирішено було презентувати такій собі конторкі, яка спеціалізуєтся на інформаційних технологіях - ПРАТ “Finport Technologies Inc.”
Більше ніж упевнений, одразу котити бочку на В. Ярему - Генерального прокурора немає сенсу, оскільки подібна сума, це йому так, жінці на булавки. А от хтось з його підопічних вирішив скористатись зручним моментом та трошки підживити свій “дірявий” зарплатний бюджетик.
В будь якому випадку для підтримання функціонування порталу Генеральної прокуратури, яка, навіть судячи із зовнішнього вигляду, не потребує серйозних капіталовкладень, подібна сума аж ніяк не на разі.
Лише для порівняння, розробка та запуск з нуля порталу OLX обійшовся лише в 400 тис. грн. Це при тому, що портал специфічний з розгалуженною внутрішньою структурою.
На думку фахівців, які працюють в сфері інформаційних технологій подібні послуги в цілому не повинні перевищувати для державної структури 150 тис. грн. на рік, ну з натяжкою - 250 тис. грн.
До всього цього Генеральна прокуратура України має величезне бажання забезпечити супроводження та функціональне розширення своєї автоматизованої системи «Кадри» на суму 2 млн. 900 тис. грн.
І не залишився поза увагою програмний комплекс ЄССА - «Єдина система статистики та аналізу роботи органів прокуратури України» на підтримання якого прокурори готові вивалити виконавцю 920 тис. грн.
І знову ж таки в обох таки конкурсах учасник лише один - в першому випадку якесь ТОВ «МККУ - мережі», в другому - ТОВ «Летограф ІТ Консалтінг і Послуги Україна».
Підозру викликає також сама процедура тендеру - так, об'ява про оголошення тендеру була викладена на офіційному веб-порталі тендерних закупівель і одразу зникла, що свідчить про те, що з виконавцем майбутнього замовлення, зокрема “Finport Technologies Inc.” вже було все обумовлено і йому вистачило одного дня, щоб зареєструватись, зробити заявку та подати відповідні документи. Одразу після цього оголошення зникає і вже 27 листопада поточного року з'являється інформація про переговори з учасником і акцепт - тобто кінцевий результат перемоги в тендері.
Також в тексті замовлення, що будь яку логічно мислячу людину одразу наштовхне на думку про спроби заробити на закупівлі, фігурує поняття “надання консультацій” - а останні не зважиш на кількість, не вирахуєш об'єм та й пальцем не торкнешся.
Далі витримка з відповідного ресурсу про завершення торгів :
На думку фахівців, які працюють в сфері інформаційних технологій подібні послуги в цілому не повинні перевищувати для державної структури 150 тис. грн. на рік, ну з натяжкою - 250 тис. грн.
До всього цього Генеральна прокуратура України має величезне бажання забезпечити супроводження та функціональне розширення своєї автоматизованої системи «Кадри» на суму 2 млн. 900 тис. грн.
І не залишився поза увагою програмний комплекс ЄССА - «Єдина система статистики та аналізу роботи органів прокуратури України» на підтримання якого прокурори готові вивалити виконавцю 920 тис. грн.
І знову ж таки в обох таки конкурсах учасник лише один - в першому випадку якесь ТОВ «МККУ - мережі», в другому - ТОВ «Летограф ІТ Консалтінг і Послуги Україна».
Підозру викликає також сама процедура тендеру - так, об'ява про оголошення тендеру була викладена на офіційному веб-порталі тендерних закупівель і одразу зникла, що свідчить про те, що з виконавцем майбутнього замовлення, зокрема “Finport Technologies Inc.” вже було все обумовлено і йому вистачило одного дня, щоб зареєструватись, зробити заявку та подати відповідні документи. Одразу після цього оголошення зникає і вже 27 листопада поточного року з'являється інформація про переговори з учасником і акцепт - тобто кінцевий результат перемоги в тендері.
Також в тексті замовлення, що будь яку логічно мислячу людину одразу наштовхне на думку про спроби заробити на закупівлі, фігурує поняття “надання консультацій” - а останні не зважиш на кількість, не вирахуєш об'єм та й пальцем не торкнешся.
Далі витримка з відповідного ресурсу про завершення торгів :
Інформація про предмет закупівлі:
5.1. Найменування предмета закупівлі: код 62.02.2 - послуги щодо консультування стосовно систем і програмного забезпечення (підтримка та розширення Веб-порталу Генеральної прокуратури України)
5.2. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг:
5.3. Місце поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: вул.Різницька, 13/15, м.Київ, 01011
5.4. Строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: грудень 2014 р.
6. Найменування, місцезнаходження та контактні телефони учасників, з яким проведено переговори (прізвище, ім'я, по батькові, посада та адреса, номер телефону та телефаксу із зазначенням коду міжміського телефонного зв'язку, e-mail).
- ПАТ «Фінпорт Текнолоджіс Інк.», адреса: 01103, Україна, м. Київ, вул. Кіквідзе, 26, оф.62, тел.: (044) 224-52-11.
7. Ціна пропозиції:
7.1. Загальна ціна пропозиції: - 2100000 грн.
І ще зверніть увагу, вже позазаконним є участь у тендері лише одного учасника. Лише за наявності двох і більше учасників торгів тендер може відбутися, в іншому випадку це вже не тендер, а невідомо що.
Ще один нюанс - ГПУ, як замовник, способом проведення тендеру визначили переговорну процедуру, а умовою застосування такої процедури п.1,5 ч. 2 ст. 39 Закону України "Про здійснення державних закупівель". А згідно цієї статті переговорну процедуру можна застосовувати як виняток у разі:
1) закупівлі творів мистецтва або закупівлі, пов'язаної із захистом прав інтелектуальної власності, або укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного чи мистецького конкурсу;
2) відсутності конкуренції на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником , за відсутності при цьому альтернативи;
3) виникнення термінової потреби в товарах, роботах чи послугах, в тому числі необхідних для оперативної негайної ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, обмежених у часі та непідконтрольних замовнику, яких не можна було уникнути;
4) якщо замовником було двічі відмінено процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників.
Тепер детальніше по останньому - 4 пункту, бо саме на нього і посилаються, оскільки твори мистецтва не купуються, альтернатива постачальнику на ринку є та й надзвичайної ситуації у прокурорів не було.
Раніше такий тендер заявлений не був ні протягом 2014 року, ні протягом 2013. Про це яскраво свідчить затверджений 5 листопада річний план закупівель Генеральної прокуратури. Хоча вказаний тендер мав бути заявлений як мінімум двічі.
Договірна процедура була задіяна до всих цих трьох тендерів, з великим бюджетом і всі вони раніше не заявлялись, отже підстави для договірної процедури відсутні!
От і думається мені, чи не надто багато коштів - в загальній сумі близько 6 млн. грн. викидається на абсолютно неактуальні речі, які ну ніяк не вплинуть на очищення вотчини В. Яреми і ефективність її наглядової та правоохоронної діяльності?
У цьому контексті ще питання - якого дідька Генеральна прокуратура України транжирить державні кошти, які конче необхідні в зовсім інших сферах? Крім цього, судячи з мутної картинки проведення конкурсів є підозра про квітучу буйним цвітом коррупційну складову серед забезпечуючого персоналу цієї синьомундірної організації і знову ж питання вони взагалі страх втратили чи вважають себе безсмертними???
5.1. Найменування предмета закупівлі: код 62.02.2 - послуги щодо консультування стосовно систем і програмного забезпечення (підтримка та розширення Веб-порталу Генеральної прокуратури України)
5.2. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг:
5.3. Місце поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: вул.Різницька, 13/15, м.Київ, 01011
5.4. Строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: грудень 2014 р.
6. Найменування, місцезнаходження та контактні телефони учасників, з яким проведено переговори (прізвище, ім'я, по батькові, посада та адреса, номер телефону та телефаксу із зазначенням коду міжміського телефонного зв'язку, e-mail).
- ПАТ «Фінпорт Текнолоджіс Інк.», адреса: 01103, Україна, м. Київ, вул. Кіквідзе, 26, оф.62, тел.: (044) 224-52-11.
7. Ціна пропозиції:
7.1. Загальна ціна пропозиції: - 2100000 грн.
І ще зверніть увагу, вже позазаконним є участь у тендері лише одного учасника. Лише за наявності двох і більше учасників торгів тендер може відбутися, в іншому випадку це вже не тендер, а невідомо що.
Ще один нюанс - ГПУ, як замовник, способом проведення тендеру визначили переговорну процедуру, а умовою застосування такої процедури п.1,5 ч. 2 ст. 39 Закону України "Про здійснення державних закупівель". А згідно цієї статті переговорну процедуру можна застосовувати як виняток у разі:
1) закупівлі творів мистецтва або закупівлі, пов'язаної із захистом прав інтелектуальної власності, або укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного чи мистецького конкурсу;
2) відсутності конкуренції на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником , за відсутності при цьому альтернативи;
3) виникнення термінової потреби в товарах, роботах чи послугах, в тому числі необхідних для оперативної негайної ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, обмежених у часі та непідконтрольних замовнику, яких не можна було уникнути;
4) якщо замовником було двічі відмінено процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників.
Тепер детальніше по останньому - 4 пункту, бо саме на нього і посилаються, оскільки твори мистецтва не купуються, альтернатива постачальнику на ринку є та й надзвичайної ситуації у прокурорів не було.
Раніше такий тендер заявлений не був ні протягом 2014 року, ні протягом 2013. Про це яскраво свідчить затверджений 5 листопада річний план закупівель Генеральної прокуратури. Хоча вказаний тендер мав бути заявлений як мінімум двічі.
Договірна процедура була задіяна до всих цих трьох тендерів, з великим бюджетом і всі вони раніше не заявлялись, отже підстави для договірної процедури відсутні!
От і думається мені, чи не надто багато коштів - в загальній сумі близько 6 млн. грн. викидається на абсолютно неактуальні речі, які ну ніяк не вплинуть на очищення вотчини В. Яреми і ефективність її наглядової та правоохоронної діяльності?
У цьому контексті ще питання - якого дідька Генеральна прокуратура України транжирить державні кошти, які конче необхідні в зовсім інших сферах? Крім цього, судячи з мутної картинки проведення конкурсів є підозра про квітучу буйним цвітом коррупційну складову серед забезпечуючого персоналу цієї синьомундірної організації і знову ж питання вони взагалі страх втратили чи вважають себе безсмертними???
Олександр Рибалка, експерт-аналітик АСД
Комментариев нет:
Отправить комментарий