Найбільший вплив на формування суспільної думки в
Україні протягом 2015 року мали центральні засоби масової інформації (59,5%),
Верховна Рада України (35,0%) та Блок Петра Порошенка «Солідарність» (30,9%).
Жодним чином не впливали на масову свідомість політична сила «Народний фронт»
(47,0%), місцеві осередки політичних партій (24,1%) та Адміністрація Президента
України (16,5%).
Результати загальноукраїнського опитування «Україна експертна 2015», проведеного протягом січня–лютого 2016 року, представляють його організатори - Поліський фонд міжнародних та регіональних досліджень та Асоціація регіональних аналітичних центрів.
Опитування проводилось з метою
формування об’єктивного уявлення про стан розвитку українського суспільства і
визначення можливих шляхів покращення соціально-економічного розвитку України.
Тому в якості респондентів (алфавітний перелік з 248 експертів з регіональною
прив'язкою доступний у звіті) у соціологічному дослідженні виступили політично
та суспільно активні громадяни, які свідомо впливають на формування загальної
громадської думки: представники регіональних засобів масової інформації,
органів державної влади, місцевого самоврядування, партійних осередків та
громадських організацій, а також науковці.
Відбір представників органів виконавчої влади здійснювався за принципом представництва серед них
керівників різнопрофільних управлінь та спеціалістів, які в силу своїх
службових обов’язків спілкуються з представниками громадських організацій,
політичних партій та ЗМІ. Відбір представників політичних партій здійснювався
так, щоб серед них були і владні, і опозиційні, а представників громадських
організацій — різного профілю діяльності. Представників засобів масової
інформації добирали за принципом представництва як комунальних так і приватних
видань, незалежно від політичної спрямованості.
Рівень поінформованості регіональних
експертів щодо різних аспектів політичного та громадського життя регіонів дав
можливість організаторам дослідження вивчити оціночні судження лідерів громадської
думки в 24 регіонах України щодо окремих аспектів розвитку суспільно-політичної
ситуації в регіонах, розвитку громадського сектору (ступеня залучення
громадськості до вирішення суспільних проблем в регіонах та контролю за
діяльністю органів влади), засад формування регіонального інформаційного
простору, можливого впливу органів влади на редакційну політику та
об’єктивність регіональних засобів масової інформації, а також рівня залучення
політичних партій до процесу формування регіональної політики.
Зокрема,
протягом 2015 року найбільших негативних змін зазнала економічна сфера. Такої
думки дотримуються 57,9% респондентів. Позитивні тенденції спостерігались у
сфері контролю громадськості за діями місцевої влади (57%) та прозорості
прийняття нею рішень (37,8%).
Також під час національного експертного
опитування виявилось, що лідером серед засобів масової інформації, які були
основним джерелом інформації про політичні події як на загальнодержавному
(83,6%), так і на регіональному (82,4%) рівні, були інформаційні видання в
мережі Інтернет. Друге місце посідають соціальні мережі – 71,4% та 71,8% відповідно.
Такі тенденції, вочевидь, пояснюються високим рівнем (89,2%) залежності засобів
масової інформації від їхніх власників.
У наступному році планується розширити
коло експертів та показати тенденції досліджуваних процесів.
Докладно про результати опитування можна дізнатись тут.
Комментариев нет:
Отправить комментарий