Парламентські вибори
2014 року цікаві в першу чергу несподіванними комбінаціями прізвищ, брендів та
технологій, що вимушено використовуються у найрізноманітнішому поєднанні в
короткий проміжок часу.
Якщо аналізувати дані по Полтаві в цілому в контексті наших досліджень, то відсоток виборців, які мають намір узяти
участь у виборах складає близько 74%. Ті ж, хто не бачить себе як учасника
виборів пояснюють це переважно тим, що не бачать партії чи кандидата, за яких
було б варто проголосувати, – кількість цих виборців близько 31%.
Втім, порівняно з 2012 роком
значно зменшилась кількість виборців, що не довіряють процедурі проведення
виборів (з 25% до 12%). Знову ж таки, важливо відзначити, що й досі існує
великий електоральний резерв з виборців, що досі не визначилися кого вони
будуть підтримувати – майже 34%
На період проведення опитування, третина
виборців (33%), які збиралися взяти участь у виборах, не визначилися, за
кого голосуватимуть.
Якщо говорити про партійні
уподобання, то ще у вересні ситуація виглядала наступним чином:
Партія Блок Петра Порошенка – 25,
1 % голосів виборців,
Радикальна партія Олега Ляшка –
11, 8%,
партія «Батьківщина» – 7.5%,
партія «Громадянська позиція» –
6%
«Народний фронт» - 4,3%
партія «Правий сектор» - 3,8%
«Свобода» 3,1%
КПУ – 3,0%
«Сильна Україна» - 2,9%
Проте вже у жовтні
відбулися певні зміни:
Якщо говорити про округи, то в
цьому плані показовим є Полтавський округ №144, до якого входять Ленінський та
Октябрський райони міста Полтави. Вірно вловивши тренд, згідно з яким зараз
партійна складова рейтингу доволі суттєво впливає на сукупну складову
електорального успіху, з 20 зареєстрованих кандидатів у депутати висунутих
партіями – 12. І лише 8 пішли шляхом самовисування. Якщо говорити про категорію
самовисуванців, то тут ситуація дуже проста – це або ті наївні романтики
політичного проуцесу, які не хочуть залежати від команди і мають трохи грошей
аби погратися в політичні електоральні забави, або ж ті, хто має грошей досить
аби повноцінно проводити кампанію, але не так багато аби домовитися з
київськими партійними начальниками за місце в списку або офіційну привязку до
партії фаворита.
Так, зокрема, однозначними
лідерами є партійні висуванці - Каплін Сергій від Блоку Порошенка, Науменко
В'ячеслав від Радикальної партії Ляшка та Клименко Анатолій від «Батьківщина»
В той же час, за даними
останнього опитування несподіванкою став вихід в трійку лідерів рейтингів
В.Науменка (21,8%), який лише на три відсотки поступається пропрезидентському
кандидату С.Капліну (26,3%).
За ними навздогін йде А. Клименко
(11,4%).
Далі електоральні уподобання
розподілено наступним чином. О. Макуха,
завдяки приналежності партії “УДАР” отримав бонус підтримки від населення
(6,4%), фактично йому в спину дихає Ю. Кривошеєв від “Народного фронту” (5,9%).
В той же час слід зауважити, що останні обидва кандидати отримали свої
відсотки, насамперед, завдяки політичним брендам, під прапорами яких вони йдуть
до вищого законодавчого органу держави.
Інші кандидати в народні депутати
України по 144 виборчому округу І. Балибіна, В. Бойко, С. Бульбаха, В. Гаранін,
О. Жуковська, Ю. Кривошеєв, О. Лавриненко, І. Ляхов, В. Маслак, П. Фарило, А
Царенко, К. Челебій-Кравченко, С. Чередніченко, В. Чопенко та В. Шупта не
добирають в сукупності і 10%. Загальна сума з варіаціями кожного окремого
кандидата становить 8,6%
Окремо від інших стоїть
представник “Правого сектору” С. Костромінов - електоральна прихильність якого
становить трохи більше прихильності представленої ним політичної сили (4,2%).
Знову ж таки останній отримав певну підтримку завдяки підтримуваній ним
політичній силі, яка вкрай радикально проявила себе під час Майдану та,
сформувавши власний, офіційно нелегалізований Добровольчий корпус для
бойових дій на сході України.
Відсоток тих, що не визначився,
або бажає проігнорувати виборчий процес становить - 15,4%, що дає значний люфт
для кандидатів в розрізі їх опрацювання та мотивації електорату для голосування
на власну користь в останній тиждень перед безпосереднім волевиявленням.
Хоча ще у вересні
ситуація була трохи іншою.
В цілому, загальна картина по
округу вимальовується вкрай цікавою та неоднозначною, що свідчить про
кардинальні зміни в оціночних судженнях пересічного населення обласного центру
Полтавщини, порівняно з попередніми, якщо можна так сказати політично
“стабільними” роками.
Опитування здійснено ГО “Академія
стратегічних досліджень”. Опитано 1354 респонденти, віковою категорією від 18
до 65 років. Допустима соціологічна похибка становить 2-3%.
Комментариев нет:
Отправить комментарий